Rate Thread
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Learning English
#1
If you ever feel stupid, then just read on.

If you’ve learned to speak fluent English, you must be a genius!

This little treatise on the lovely language we share is only for the brave. Peruse at your leisure, English lovers….

Reasons why the English language is so hard to learn:


The bandage was wound around the wound.

The farm was used to produce produce.

The dump was so full that it had to refuse more refuse.

We must polish the Polish furniture.

He could lead if he would get the lead out.

The soldier decided to desert his dessert in the desert.

Since there is no time like the present, he thought it was time to present the present.

A bass was painted on the head of the bass drum.

When shot at, the dove dove into the bushes.

I did not object to the object.

The insurance was invalid for the invalid.

There was a row among the oarsmen about how to row.

They were too close to the door to close it.

The buck does funny things when the does are present.

A seamstress and a sewer fell down into a sewer line.

To help with planting, the farmer taught his sow to sow.

The wind was too strong to wind the sail

After a number of injections my jaw got number.

Upon seeing the tear in the painting I shed a tear.

I had to subject the subject to a series of tests.

How can I intimate this to my most intimate friend?
"You can be young without money but you can't be old without money"
Maggie the Cat from "Cat on a Hot Tin Roof." by Tennessee Williams
Reply

#2
We have the same in french my dear Friend...

Les chemises de l'archiduchesse sont-elles seches ou extra seches

Ton temps têtu te tatoue.

Ciel ! Si ceci se sait, ces soins sont sans succès.

Mille millions de merveilleux musiciens murmurent des mélodies multiples et mirifiques.

Un matin en prenant un bain j'ai mangé mon pain dans mon bain j'ai pris un pain j'ai pris un bain j'ai pris un bain pain.

Sans bruit sur le miroir des lacs profonds et calmes le cygne chasse l'onde et glisse.

C'est l'évadé du Nevada qui s'évada dans la vallée, dans la vallée du Nevada qu'il dévala pour s'évader sur un vilain vélo volé qu'il a volé dans une villa et le valet qui fut volé vit le vélo qui s'envola. Si l'évade du Nevada s'est évadé dans la vallée c'est qu'il pensait qu'on l'y verra. Il voulait pour se lever le divan de la Diva qui vit l'évadé s'affaler mais quand le valet le vit là, il se mit là pour l'éviter... Et l'évadé du Nevada fut délavé dans la vallée par toute l'eau qui tombait là et l'on vit l'évadé vanné s'avouer que la vie d'évadé ne valait pas la vie d'avant car en vélo quand il y a du vent on est vidé, c'est évident! Et l'évadé du Nevada a pédalé dans la vallée et l'évadé a dit là: "Là je dis que vous m'en voulez car toute l'eau qui m'a lave, et toute l'eau que j'ai avalé m'a dégoûté de m'évader dans la vallée du Nevada". Et voilà.

Un pêcheur pêchait à l'ombre d'un pêcher, le pêcher empêchait le pêcheur de pêcher, le pêcheur coupa le pêcher, le pêcher n'empêcha plus le pêcheur de pêcher.

C'est l'histoire d'un gars qui s'appelle Paul, qui meurt de froid en pleine région polaire, dans un amas de vêtements divers et décolorés, recherchant vainement une pierre précieuse avec un outil inapproprié, alors que sa fiancée tarde à lui téléphoner depuis sa voiture allemande. Moralité : Paul se pèle au pôle dans une pile de pulls et de polos pâles. Pas plus d'appel de la poule en Opel que d'opale dans la pelle à Paul.

Ton thé t'a-t-il ôté ta toux ?

Madame S. est une Suissesse. Au sous-sol de sa maison, elle chausse ses souliers secs, saisit son sac et sort sur le seuil, seule dans le silence du soir. Quand soudain, elle aperçoit une scène sensationelle : "Sapristi!". Sous les cent sapins, six cents six sots sans le sou sucent six cents six sucettes au cassis et six cents six saucisses salées. Surprise, madame S. sursaute, glisse sur le sol moussu, puis s'assied sur ses fesses, stupéfaite. Quel suspense! "Mais c'est... bien sûr! Ce sont six cents six petits Suisses sots, c'est aussi simple que ça! Ce n'est pas sorcier!", soupire madame S. en fronçant les sourcils. Le soleil disparaît bientôt et madame S., soulagée, va s'allonger sur son sommier, sans souci.

Dis-moi gros gras grand grain d'orge, quand te dégros-gras-grand-grain-d'orgeras-tu ? Je me dégros-gras-grand-grain-d'orgerai, quand tous les gros gras grains d'orge se seront dégros-gras-grand-grain- d'orgés.

Voici six chasseurs se séchant, sachant chasser sans chien.

Petit pot de beurre, quand te dépetit-pot-de-beurreriseras-tu ?- Je me dépetit-pot-de-beurreriserai quand tous les petits pots de beurre se dépetit-pot-de-beurreriseront.

Vendredi j'ai vu vingt verres vides sur la page de Viviane et vingt beaux bérets bordeaux sur la page de Bertrand. Samedi, si ça me dit, j'en verrais vingt nouveaux!

Dodu don de dix dents de dedans dont deux dues.

Cinq ou six officiers gascons passant certains soirs à Soissons marchandèrent des saucissons: Combien ces cinq saucissons ? A vingt sous c'est cent sous. C'était cent sous ces saucissons.

Graciles et gras quatre gros grands gredins grognons grignotent quatre gros grains grands. Trois grands gros grillons grattent la grise grève en grès, grignoti, grignoton, graines trouveront, graines grignoteront.

English isn't the only language with tongue twisters Smile
Reply

#3
How can we improve our pronunciation skills in English? Any tips? =)

I can't differentiate the pronunciation for some of the statements at all. =(
Reply

#4
Don't ask me, I'm from the West Country So I have rubbish pronunciation skills and my grammar is a joke lol!

Good luck, well if you can understand me you are doing better, than I did when I was young and I'm English lol!
Reply

#5
Quote:If you’ve learned to speak fluent English, you must be a genius!
If you've learned to speak fluent Russia, you are genius
Reply

#6
If you've learned to speak fluent Japanese, Chinese or Korean, you're a genius Tongue
Reply

#7
bluedragon Wrote:How can we improve our pronunciation skills in English? Any tips? =)

I can't differentiate the pronunciation for some of the statements at all. =(

Half the English can't even do this so I don't know what to suggest.. For what its worth your English seems good Smile
[COLOR="Purple"]As I grow to understand less and less,
I learn to love it more and more.
[/COLOR]
Reply

#8
My English sounds like that)))


Reply

#9
Gaveston Wrote:My English sounds like that)))



Roflmao That was English..?!


Very sexy somehow, though.. Wink
Reply

#10
Quote:That was English..?!
Quote:Very sexy somehow, though.

It's sexy (per)version of English))
Reply



Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Joey Learning English artyboy 6 1,815 11-17-2016, 10:55 PM
Last Post: Insertnamehere
  Wonderful English from around the world LONDONER 2 845 01-02-2016, 05:15 AM
Last Post: jimcrackcorn
  Learning to cuss LONDONER 2 747 09-20-2015, 11:17 PM
Last Post: verysimple
  Mangled English from around the world LONDONER 5 962 12-31-2014, 10:51 AM
Last Post: Haruka
  English: I told you to learn it :) bluedragon 6 977 10-09-2014, 05:21 AM
Last Post: bluedragon

Forum Jump:


Recently Browsing
1 Guest(s)

© 2002-2024 GaySpeak.com